Czego nie żałuję w 22. urodziny

22 lata temu było na pewno zimniej niż dziś. O 12.15 urodziła się dziewczynka.
Była długa i chuda jak na dzisiejsze niemowlęce standardy.
Pierwsze włosy wyrosły jej dopiero po trzech latach, więc początek swojego życia przechodziła łyso. Kiedy już włosy się rzuciły, każdy kręcił się w inną stronę i było ich za dużo jak na jedną małą głowę. Dziewczynka dzieciństwo spędziła na łobuzowaniu.
Jej ulubioną rozrywkę stanowiło uciekanie Babci oraz dekorowanie mebli serkiem homogenizowanym.

Dziewczynka nigdy nie zniknęła. Łobuzerski sznyt i niesforne włosy zostały do dzisiaj,
a co do Babci – nie ma potrzeby, żeby jej uciekać.

Nie przeraża mnie starzenie się. Przeraża mnie uciekający czas.
Tak dużo chciałabym dokonać, tak wiele rzeczy stworzyć, tak wiele marzeń zrealizować, a już ubyło mi tych dwudziestu dwóch lat. Czym starsza się staję, tym więcej chciałabym już, tu i teraz, choć wiem, że największe sukcesy zależą nierzadko od wielkiego przypadku.
Patrze na siebie bardziej krytycznie, ale też coraz więcej się o sobie dowiaduje. Staram się słuchać swoich potrzeb i iść za swoimi marzeniami, bez względu na ich cenę. Bo jak się przekonałam – możesz od nich uciekać, ale prędzej czy później one o sobie przypomną i nie pozwolą Ci zasnąć ze spokojną głową.

Nie smuci mnie mój wiek, bo wiem czego chcę i wiem jak tego dokonać. JUŻ w wieku 22 lat znalazłam coś, za czym chcę iść, nie DOPIERO. I choć być może za jakiś czas ulegnie to zmianie, teraz akurat to coś mnie napędza i daje poczucie, że idę w dobrym kierunku.

Nie oddałabym nikomu ani jednego dnia ze swojego życia. Teraz, kiedy patrzę wstecz, widzę, że praktycznie wszystko coś mi w życiu dało. Do czegoś doprowadziło, czymś zaskutkowało. Nieważne – pozytywnie, negatywnie. Jestem tutaj, a to całkiem dobre miejsce i dobry czas.

To jest życie, za którego każdy rok chce się wypić.

Bądź sobą. Akceptuj siebie. Dbaj o to, co najważniejsze.
Bądź w porządku wobec siebie, innych i wobec wartości, które są Ci bliskie.

Sto lat! Kochaj swoje życie i kochaj siebie.

3 uwagi do wpisu “Czego nie żałuję w 22. urodziny

Skomentuj

