Twarda dupa czy miękkie serce?

Istnieją na świecie tacy ludzie, którzy miękkie serce i twardą dupę otrzymali w pakiecie.


 

Są to bardzo szczęśliwi ludzie, bo osiągnęli w relacji ze światem równowagę.

Jeżeli uważacie, że najlepszym sposobem na życie w społeczeństwie jest wychodzenie do ludzi z sercem na dłoni i pokładanie w nich nadziei, że z pewnością są dobrzy, tym bardziej przeczytajcie ten tekst, bo może uda mi się Was naprostować i uchronić przed rozczarowaniem.

Być może ludzie rzeczywiście są z natury dobrzy. Nie kwestionuję tego. Jednak spora część ma tę swoją proweniencję głęboko w dupie. Moje doświadczenie i obserwacje pozwalają mi z czystym sumieniem dać wszystkim dobrą radę – spodziewaj się od innych raczej wszystkiego najgorszego niż wszystkiego dobrego – najwyżej pozytywnie się rozczarujesz.

Mam naprawdę pozytywne podejście do ludzi. Staram się nikogo nie klasyfikować, nie przydzielać do grup, nie oceniać. Ale nie spodziewam się, że ludzie będą dla mnie mili, ani że kierują się w życiu kodeksem etycznym, którego jedna z głównych zasad brzmi ,,bądź dobry dla innych’’.

Choć zabrzmiało to tak, jakby pisał do Was z pustelni otoczonej zasiekami z drutu kolczastego, chroniącej przed kontaktem z ludzkością, najbardziej aspołeczny człowiek na świecie, w istocie ja naprawdę bardzo lubię ludzi. Uważam, że kontakt ze sobą nawzajem jest każdemu z nas w jakimś stopniu potrzebny i wiele nam daje – wymieniamy się doświadczeniem, obserwujemy, porównujemy. Każdy z nas do życia potrzebuje społeczeństwa, choćby po to żeby stwierdzić czy jest się samotnikiem. 

Potrafię zaufać ludziom, potrafię stworzyć relację, umiem prowadzić rozmowę z obcym człowiekiem.

Powiem cześć i dzień dobry, pożyczę dwa złote na piwo, uśmiechnę się, ale zawsze mam świadomość, że mogę nie otrzymać w zamian tego samego.

Nie mam na myśli wzajemności, bo jeśli chcę zrobić coś z wyżej wymienionych rzeczy, nie zastanawiam się, czy otrzymam to samo w zamian.

Chodzi mi o to, że ludzie potrafią być niemili, wredni, chamscy lub mogą być zwykłymi, pospolitymi chujami. I mimo że za każdym razem kiedy spotkam takiego człowieka nie czuję się fajnie, to jednocześnie nie jestem tym zaskoczona. Po prostu wiem, że tacy ludzie istnieją i nie można dać im odgryźć swojej ręki.

Albo wyrwać miękkiego, ciepłego serca wyciągniętego przed siebie na otwartej dłoni.

Ludzie są dla mnie ważni, ale najważniejsza dla siebie jestem ja sama. O dobro żadnego człowieka na świecie nie będą troszczyć się tak bardzo jak o swoje. Brzmi to samolubnie, ale taka jest prawda. Możesz troszczyć się o najbliższych, ale to właśnie ze sobą żyjesz najdłużej, to decyzje dotyczące siebie podejmujesz codziennie. Jesteś w centrum swojej uwagi. I dopóki widzisz w swoim życiu coś więcej niż tylko siebie, to jest z Tobą zupełnie okej.

Nie bez powodu wszystkie instrukcje dotyczące postępowania w razie wypadku każą najpierw zająć się sobą, dopiero potem innymi.

Nauczyłam się, że bycie idealistą i realistą się nie kłóci. Choć wierzę w ideały i w to, że spotkam na swojej drodze dobrych ludzi, zawsze pamiętam słowa ludzie ludziom zgotowali ten los.

Nigdy nie masz pewności na kogo trafisz. Ludzie są różni.

Mogą sprawić, że będziesz się uśmiechać, ale równie dobrze możesz nie przestawać przez nich płakać. Ty też możesz dać innym uśmiech lub łzy.

Jeśli tylko Cię na to stać, miej miękkie serce. Kochaj innych ludzi, żyj ideałami, bądź niezrażony, wyciągaj rękę nie myśląc w pierwszej kolejności o tym, że możesz skończyć bez palców.
I to serce chroń twardą dupą. Ile razy zderzysz się z twardym murem rozczarowań rzeczywistością, uchroni Cię przed bólem rozczarowania.

2 uwagi do wpisu “Twarda dupa czy miękkie serce?

Skomentuj

